Budapest Anno

Töredékek Budapest múltjából 1 fényképpel, 1 percben, minden nap.

Címkék

1956 (16) 20 as évek (7) 30 as évek (10) 40 es évek (4) 50 es évek (8) 60 as évek (9) 70 es évek (8) 80 as évek (2) adria hajózási rt (1) alagút (1) állatkert (3) andrássy út (8) angol part (1) anker palota (1) arany jános (1) árpád híd (1) astoria (1) balettintézet (1) baross gábor (2) bartók béla út (1) batthyány tér (2) békásmegyer (1) bkv (1) blaha lujza tér (1) blaha lujza ter (1) blogajánló (1) boráros tér (1) budai skála (1) budai vár (3) budapest sportcsarnok (1) citadella (1) clark ádám tér (2) csillebérc (1) danubius kút (1) deák tér (2) déli pályaudvar (3) dísz tér (3) drechsler palota (1) duna part (5) elevátor (1) első magyar általános biztosító társaság (1) emke kávéház (1) erzsébet híd (2) fehérvári út (1) ferdinánd híd (1) festetics palota (1) filatori gát (1) fogaskerekű vasút (1) földtani intézet (1) fővámház (1) fővám tér (1) gellért hegy (2) gellért szálló (1) haditengerészeti emlékmű (1) hajógyári sziget (1) hév (3) holocaust (1) honvéd főparancsnokság (1) honvéd szobor (1) hősök tere (5) ifipark (1) igazságügyi palota (1) iparművészeti múzeum (1) józsefvárosi pályaudvar (1) józsef központ (1) józsef nádor tér (1) kálvin tér (2) karácsonyi palota (1) keleti pályaudvar (1) kiskörút (3) kodály körönd (1) kossuth híd (2) kossuth tér (2) közlekedés (1) központi vásárcsarnok (1) közraktárak (1) közvágóhíd (2) krisztinaváros (1) lágymányos (1) lágymányosi tó (1) lánchíd (2) libegő (1) lipótmező (1) lóvasút (1) lövölde tér (1) ludovika akadémia (1) magyar tudományos akadémia (1) május 1 (1) margitsziget (1) margit híd (2) mária terézia laktanya (1) máv nyugdíjintézet (1) mentőszékház (1) metró (3) millenniumi kiállítás (1) móricz zsigmond körtér (1) moszkva tér (1) műcsarnok (2) műegyetem (1) műjégpálya (1) nagykörút (8) nagyszikla (1) nemzeti múzeum (1) nemzeti színház (1) néprajzi múzeum (1) népstadion (2) new york palota (1) nyugati pályaudvar (3) óbuda (1) óbudai gázgyár (1) oktogon (1) operaház (2) opni (1) országház (1) örs vezér tere (2) osztapenko (1) parlament (3) pécs (1) pesti vigadó (1) petőfi híd (3) podmaniczky utca (1) postapalota (1) puskás ferenc (1) siesta szanatórium (1) sváb hegy (1) szabadság tér (3) századelő (59) széchenyi fürdő (1) szent gellért tér (3) szent istván bazilika (1) szépművészeti múzeum (1) sziklakápolna (1) tabán (1) tegnapi újság (16) teréz központ (1) tőzsdepalota (1) trianon szoborcsoport (1) trolibusz (1) úttörővasút (1) vajdahunyad vára (1) várkert bazár (2) városliget (9) vérmező (1) vidámpark (2) vígadó tér (1) vígszínház (1) villamos (14) víztorony (1) zeppelin (1) zsidó gettó (1)

A Józsefvárosi pályaudvar az 50-es évek végén

2011.05.27. 09:00 tomikgb

1867-ben adták át a fogalomnak a Magyar Államvasutak első pályaudvarát a budapesti Józsefvárosi pályaudvart. A kiegyezés előtt Pesten és Budán mindössze három állomás volt üzemben két vasúttársaság kezében. Az Északi Vasút pályaudvarának létesítésére vonatkozó elképzelésekről az első tudósítások 1863-ból származnak. Az állomásépület ránk maradt első alaprajza 1864-ből származik, a felvételi épület mellett az egykori üzemi épületek tervei is előkerültek. A pályaudvar rendelkezett fűtőházzal, amely 16 mozdony kiszolgálására volt alkalmas, az állomás első neve losonci indóház volt. A Keleti pályaudvar megnyitásával lezárult a Józsefvárosi pályaudvar történetének első szakasza, 1885-től a MÁV megszüntette az itteni személyforgalmat, a pályaudvar épületegyüttese hosszú évtizedeken át csak a teherforgalom igényeit szolgálta ki. Az állomás életének újabb fejezete 1936-ban kezdődött, amikor ismét megnyitotta kapuit a személyforgalom előtt. Az 1990-es években a Budapest belső részéről eltűnő ipar, a hanyatló áruforgalom megpecsételte a pályaudvar sorsát. A teherforgalom ma már Soroksár-Terminál állomásra érkezik, a személyforgalom pedig 2005 végén szűnt meg. Az utolsó személyvonat 2005. december 10-én 19:40-kor hagyta el az állomást, az épületek azóta kihasználatlanul állnak, állapotuk folyamatosan romlik.

Forrás: http://www.fortepan.hu

14 komment

Címkék: 50 es évek józsefvárosi pályaudvar

A bejegyzés trackback címe:

https://budapest-anno.blog.hu/api/trackback/id/tr462935578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kerti Öröm 2011.05.27. 16:57:04

Akit érdekelnek a mostani állapotok, az itt nézheti meg (Vigyázat, sokkoló képek!):

iho.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4318:szabad-a-vasar-&catid=1:nagyvasut&Itemid=3

Is 2011.05.27. 17:12:36

8 éven át folyamatosan ide érkeztem és innen indultam. Hej, a régi nosztalgia!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.05.27. 21:32:12

erdekelne de ilyen hatterrel nem olvasok

A nép fia 2011.05.27. 21:41:05

Ha jól tudom, a Combino-villamosokat ide szállították le. Demszkáj le is van fotózva velük.

Anyadamedve 2011.05.27. 22:53:18

@Kerti Öröm: Ez nagyon brutál, mintha vmi ukrán vidéki elhagyott vasútállomást látnék...

gyuu 2011.05.27. 23:06:18

Egyszerűen félelmetes, hogy hányan járunk erre nap mint nap és csak romlik, kihasználatlan. :(

PéZsé 2011.05.28. 00:15:04

12 évig minden nyáron innen indultunk úttörőtáborba,aztán meg építőbe.Innen vittek Szabadszállásra katonának és a személyimet is itt adták vissza rá másfél évvel...

átlátó 2011.05.28. 00:22:59

Én azért valamilyen miniszterfélét vasárnap délután unalom ellen végigrúgdalnék itt először balra, aztán jobbra indítva. Utána csere.

görbeszögekéjszakája 2011.05.28. 06:15:46

'85-'86 Szabadszállás!!Ha eltávozásra haza jöttem s megláttam, számomra a legszebb épület volt! Mikor vissza mentem... utáltam! (én is itt kaptam vissza a személyimet)

KárászAti 2011.05.28. 06:55:00

Mi Délegyházára mentünk onnan néha, más volt a hangulata mint a nagy pályaudvaroknak.

cronin 2011.05.28. 08:52:35

Gyömrő-Bp minden reggel, 25 éve középiskolás koromban...)

frankymester 2011.08.31. 19:20:25

Én annyira sajnálom ezt a pályaudvart. régen mikor kicsi voltam mindig ide mentem anyummal. Mindent megtennék hogy újra működjön a pályaudvar. aláírás gyűjtésen gondolkozom.

Théodwyn 2011.09.13. 10:49:35

Én az itt található szolgálati lakások egyikében lakom. Borzalmas látni, hogy napról napra hogyan pusztulnak le az itt található épületek kívül és belül egyaránt. A hajléktalanok és a környéki szerhasználók átmeneti szállásnak, találkozóhelynek, az erre járók szeméttelepként használják, a sínek között lassan egy spontán arborétum alakul ki. Évek óta megy a civakodás az épületek hasznosítása miatt: Vidámpark, hajléktalanszálló, piacbővítés, bevásárlóközpont. De szerintem előbb fog ránk dőlni, minthogy valamelyik terv is megvalósuljon.
Kár érte, nekem már több mint 20 éve ez az otthonom, itt nőttem fel.