Budapest Anno

Töredékek Budapest múltjából 1 fényképpel, 1 percben, minden nap.

Címkék

1956 (16) 20 as évek (7) 30 as évek (10) 40 es évek (4) 50 es évek (8) 60 as évek (9) 70 es évek (8) 80 as évek (2) adria hajózási rt (1) alagút (1) állatkert (3) andrássy út (8) angol part (1) anker palota (1) arany jános (1) árpád híd (1) astoria (1) balettintézet (1) baross gábor (2) bartók béla út (1) batthyány tér (2) békásmegyer (1) bkv (1) blaha lujza tér (1) blaha lujza ter (1) blogajánló (1) boráros tér (1) budai skála (1) budai vár (3) budapest sportcsarnok (1) citadella (1) clark ádám tér (2) csillebérc (1) danubius kút (1) deák tér (2) déli pályaudvar (3) dísz tér (3) drechsler palota (1) duna part (5) elevátor (1) első magyar általános biztosító társaság (1) emke kávéház (1) erzsébet híd (2) fehérvári út (1) ferdinánd híd (1) festetics palota (1) filatori gát (1) fogaskerekű vasút (1) földtani intézet (1) fővámház (1) fővám tér (1) gellért hegy (2) gellért szálló (1) haditengerészeti emlékmű (1) hajógyári sziget (1) hév (3) holocaust (1) honvéd főparancsnokság (1) honvéd szobor (1) hősök tere (5) ifipark (1) igazságügyi palota (1) iparművészeti múzeum (1) józsefvárosi pályaudvar (1) józsef központ (1) józsef nádor tér (1) kálvin tér (2) karácsonyi palota (1) keleti pályaudvar (1) kiskörút (3) kodály körönd (1) kossuth híd (2) kossuth tér (2) közlekedés (1) központi vásárcsarnok (1) közraktárak (1) közvágóhíd (2) krisztinaváros (1) lágymányos (1) lágymányosi tó (1) lánchíd (2) libegő (1) lipótmező (1) lóvasút (1) lövölde tér (1) ludovika akadémia (1) magyar tudományos akadémia (1) május 1 (1) margitsziget (1) margit híd (2) mária terézia laktanya (1) máv nyugdíjintézet (1) mentőszékház (1) metró (3) millenniumi kiállítás (1) móricz zsigmond körtér (1) moszkva tér (1) műcsarnok (2) műegyetem (1) műjégpálya (1) nagykörút (8) nagyszikla (1) nemzeti múzeum (1) nemzeti színház (1) néprajzi múzeum (1) népstadion (2) new york palota (1) nyugati pályaudvar (3) óbuda (1) óbudai gázgyár (1) oktogon (1) operaház (2) opni (1) országház (1) örs vezér tere (2) osztapenko (1) parlament (3) pécs (1) pesti vigadó (1) petőfi híd (3) podmaniczky utca (1) postapalota (1) puskás ferenc (1) siesta szanatórium (1) sváb hegy (1) szabadság tér (3) századelő (59) széchenyi fürdő (1) szent gellért tér (3) szent istván bazilika (1) szépművészeti múzeum (1) sziklakápolna (1) tabán (1) tegnapi újság (16) teréz központ (1) tőzsdepalota (1) trianon szoborcsoport (1) trolibusz (1) úttörővasút (1) vajdahunyad vára (1) várkert bazár (2) városliget (9) vérmező (1) vidámpark (2) vígadó tér (1) vígszínház (1) villamos (14) víztorony (1) zeppelin (1) zsidó gettó (1)

A régi Erzsébet híd 1903-ban

2011.04.15. 09:00 tomikgb

A híd építését az 1893. évi XIV. törvénycikk rendelte el. 1898 és 1903 között épült, nem sokkal a Ferenc József nevét viselő híd (ma: Szabadság híd) után. Az időközben Genfben merénylet áldozatául esett Erzsébet királynéról nevezték el. A híd a maga idejében műszaki bravúr volt, mivel egyetlen, 290 m hosszú nyílással ívelt át a Dunán, a híd egész önsúlyát a láncok hordták. A hidat 1945 januárjában a német hadsereg felrobbantotta, jelenlegi formájában 1961 és 1964 között építették újjá.

 

7 komment

Címkék: századelő erzsébet híd

A bejegyzés trackback címe:

https://budapest-anno.blog.hu/api/trackback/id/tr882822792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MrCain 2011.04.17. 13:03:22

Hiánypótló blog, csak így tovább! Betettem a kedvencekbe.

Gabor Free 2011.04.17. 13:03:25

A láncokról egy-két részlet:
Az eredeti láncszemek lemezkötegekből álltak, amelyeket kb. 20 darab 25 mm vastag lemez alkotott. Egy-egy ilyen láncszem kb. fél méter széles és 10-14 méter hosszú volt.
Az új Erzsébet hídat már nem láncok, hanem kábelek tartják. Mindkét kábelköteg 61 szálból áll, melyek a földalatti horgonyzókamrákban egyenként vannak rögzítve a vasbeton talapzathoz.
Az új technológiával épített szélesebb, és nagyobb teherbírású hídhoz nagyjából fela annyi (6300 t) acélt használtak fel, mint a régihez.
És egy érdekes kép: Az új Erzsébet híd terhelési próbája az Autó-Motor (1964. 22. szám) címlapján: www.freeweb.hu/jhoward/text/erzsebet/erzs205.jpg
Hamarosan már ez is "anno" kategória lesz...

aeidennis 2011.04.19. 12:51:24

A sors iróniája, hogy az egykor férj-feleség hídpár közül az egyik a nevét vesztette el, a másik pedig a szépségét.

smartdrive 2011.04.20. 18:02:49

mennyivel szebb volt a mostaninál

Mad Mind 2011.04.21. 11:11:46

@smartdrive:
Nézőpont kérdése. A régi az akkori divat szerint készült, az új meg az 1960-as divat szerint. Nekem mindkettő tetszik.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2011.05.09. 10:35:41

A mai Erzsébet-híd is tetszik, de a régi formájában még szebb-

Dr Milton 2011.05.28. 23:14:03

Ha lesz vmi felújítás, úgy tanácsos lesz ezt visszaállítani nem azt az autopálya-hidat
süti beállítások módosítása