Budapest Anno

Töredékek Budapest múltjából 1 fényképpel, 1 percben, minden nap.

Címkék

1956 (16) 20 as évek (7) 30 as évek (10) 40 es évek (4) 50 es évek (8) 60 as évek (9) 70 es évek (8) 80 as évek (2) adria hajózási rt (1) alagút (1) állatkert (3) andrássy út (8) angol part (1) anker palota (1) arany jános (1) árpád híd (1) astoria (1) balettintézet (1) baross gábor (2) bartók béla út (1) batthyány tér (2) békásmegyer (1) bkv (1) blaha lujza ter (1) blaha lujza tér (1) blogajánló (1) boráros tér (1) budai skála (1) budai vár (3) budapest sportcsarnok (1) citadella (1) clark ádám tér (2) csillebérc (1) danubius kút (1) deák tér (2) déli pályaudvar (3) dísz tér (3) drechsler palota (1) duna part (5) elevátor (1) első magyar általános biztosító társaság (1) emke kávéház (1) erzsébet híd (2) fehérvári út (1) ferdinánd híd (1) festetics palota (1) filatori gát (1) fogaskerekű vasút (1) földtani intézet (1) fővámház (1) fővám tér (1) gellért hegy (2) gellért szálló (1) haditengerészeti emlékmű (1) hajógyári sziget (1) hév (3) holocaust (1) honvéd főparancsnokság (1) honvéd szobor (1) hősök tere (5) ifipark (1) igazságügyi palota (1) iparművészeti múzeum (1) józsefvárosi pályaudvar (1) józsef központ (1) józsef nádor tér (1) kálvin tér (2) karácsonyi palota (1) keleti pályaudvar (1) kiskörút (3) kodály körönd (1) kossuth híd (2) kossuth tér (2) közlekedés (1) központi vásárcsarnok (1) közraktárak (1) közvágóhíd (2) krisztinaváros (1) lágymányos (1) lágymányosi tó (1) lánchíd (2) libegő (1) lipótmező (1) lóvasút (1) lövölde tér (1) ludovika akadémia (1) magyar tudományos akadémia (1) május 1 (1) margitsziget (1) margit híd (2) mária terézia laktanya (1) máv nyugdíjintézet (1) mentőszékház (1) metró (3) millenniumi kiállítás (1) móricz zsigmond körtér (1) moszkva tér (1) műcsarnok (2) műegyetem (1) műjégpálya (1) nagykörút (8) nagyszikla (1) nemzeti múzeum (1) nemzeti színház (1) néprajzi múzeum (1) népstadion (2) new york palota (1) nyugati pályaudvar (3) óbuda (1) óbudai gázgyár (1) oktogon (1) operaház (2) opni (1) országház (1) örs vezér tere (2) osztapenko (1) parlament (3) pécs (1) pesti vigadó (1) petőfi híd (3) podmaniczky utca (1) postapalota (1) puskás ferenc (1) siesta szanatórium (1) sváb hegy (1) szabadság tér (3) századelő (59) széchenyi fürdő (1) szent gellért tér (3) szent istván bazilika (1) szépművészeti múzeum (1) sziklakápolna (1) tabán (1) tegnapi újság (16) teréz központ (1) tőzsdepalota (1) trianon szoborcsoport (1) trolibusz (1) úttörővasút (1) vajdahunyad vára (1) várkert bazár (2) városliget (9) vérmező (1) vidámpark (2) vígadó tér (1) vígszínház (1) villamos (14) víztorony (1) zeppelin (1) zsidó gettó (1)

Az Örs Vezér tere a 60-as években

2011.04.17. 09:00 tomikgb

A tér a nevét 1932-ben kapta. 1954 és 1961 között épült fel a környéken az első lakótelep jellegzetesen szocreál stílusban, a mai metróállomással átellenben, a Kerepesi út és Pillangó utca mentén. A csendes, kertvárosias, „peremvidéki” jellegű tér a 2-es metró végállomásának megépülésével 1970-ben vált jelentős csomóponttá és vesztette el korábbi külvárosi jellegét. Az eredetileg a Keleti pályaudvarig közlekedő Gödöllői HÉV belső végállomását áthelyezték ide. 1980. október 29-én a téren nyílt meg Magyarország első, nyugat-európai stílusban felépített üzletközpontja, a Sugár, 10 évvel később, 1990-ben pedig felépült az Ikea bútoráruház.

 

39 komment

Címkék: villamos 60 as évek örs vezér tere

A bejegyzés trackback címe:

https://budapest-anno.blog.hu/api/trackback/id/tr532832607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Linford 2011.04.17. 13:03:25

Ez mi ? 7 sor meg egy kép...ez mi ez ?

Linford 2011.04.17. 13:03:26

1 kép és 7 sor szöveg...ez mi ez ?

Cirrus 2011.04.17. 13:03:26

Nem messze élek a tértől, nagyon érdekel a története, örültem is, amikor megláttam a post címét, de egy kissé csalódtam, mert ezt a képet már láttam, és sok újat sem tudtam meg. A címe ellenére a fele a későbbi időkről szól.

bengáli tigris 2011.04.17. 13:03:26

ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ, minden kőbányai szíve csücske! :)

nagypapi · http://kozosgomba.blogspot.hu/ 2011.04.17. 13:03:27

A '60-as években a "10 óránál" látható épület még nem állt, azt 1970-re építették, amikor a HÉV végállomása (a 2. Metro belépésével egyidejűleg) a Baross térről az Örse költözött.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.04.17. 13:03:27

Regen jartam az Orson.
Meg mindig kinn van az IKEA-val szembeni sorhaz egyik ablakaban a NO IKEA vagy IKEA NO felirat?

csimpi_ 2011.04.17. 13:03:27

Zseniális! Még ilyet! :D

Baluci 2011.04.17. 13:03:27

Vazze... Ennyi az egész?

tutti 2011.04.17. 13:03:28

Hát eléggé embertelen egy tér...
lehetne több szintes, hogy ne kelljen annyit sétálni az átszállásoknál, lehetne emberközpontú, hogy az autók menjenek a föld alatt és ne a gyalogosok. Nincs benne semmi szerethető :(

silent76 2011.04.17. 13:03:28

Ez egy cikk? Ennél még a Wikipedia is többet tud.

silent76 2011.04.17. 13:03:28

Igaz ezt is onnan másoltátok...

egy maréknyi dollár 2011.04.17. 13:03:28

Ennyi?
Őszintén szólva csalódtam.

Piekendlar 2011.04.17. 13:03:29

nektek nem hiányzik az Árkád ?

házisárkány 2011.04.17. 13:03:29

Hű, eltartott egy ideig, mire rájöttem, honnan fotózhatták, mit ábrázol. :-) Ma trolik járnak ott, ahol a fotón buszok állnak.

mallac 2011.04.17. 13:03:29

Nagyon érdekes,gyakorlatilag alig lehet felismerni a helyszínt.Valószínűleg a háttérben füstölgő gyárkémények is eltűnhettek azóta. Szívesen látnék több ilyet,akár a hetvenes évekből is,hiszen azóta is rengeteget változott Budapest.

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2011.04.17. 13:03:29

Hmmm... Nagy várakozással kattintottam az indexen a blogra, mivel erre felé lakok. Szomorúan láttam a nyúlfarknyi cikket és az 1 db fotót. Szerintem ebben a témában sokkal több van - lett volna, - legalább fotókkal lehetett volna a régi buszvégállomást, a piacot illusztrálni, és kitérni az új piacra (bár kevésbé érdekes, mint a régi zsibi volt.) Egyszóval csalódtam, ez a bejegyzés nem érdemelte meg az Index címlapot.

Rozisoft 2011.04.17. 13:03:37

Jó a kép, csak kellene egy kis segítség: Melyik része ez a z Őrsnek? Honnan van fotózva?
Aláírás: Egy tudatlan

ZséZsé 2011.04.17. 13:18:33

@Rozisoft: A Kerepesi és a Nagy Lajos közötti rész, a busz visszafordító mögött épül majd fel a Sugár :)

Kuruttya 2011.04.17. 13:28:08

Az Örs történetéből kihagyni az Árkádot.. vicces.

tomikgb 2011.04.17. 13:29:46

Linford: "1 kép és 7 sor szöveg...ez mi ez ?"

Pont az, amiről a blog szól: "Töredékek Budapest múltjából 1 fényképpel, 1 percben, minden nap."

Ez a profil, reggeli munkakezdés előtt, kávé-cigi után... :)

toto92 2011.04.17. 13:56:58

A kép nem a '60-as években, hanem egy évtizeddel később készült. A metró megnyitásáig a buszok bementek a belvárosba, 1970-re alakították ki a képen látható végállomást nekik.

Tilio 2011.04.17. 14:04:00

Ez sokkal későbbi kép (70-72): a 60-as években csak a 62 és 68 villamos végállomása volt itt.A buszvégállomás, Sugár, IKEA helyén kukoricatábla volt. A képen látható HÉV végállomás és a buszvégállomás a metro és az aluljáró átadásával egyidejűleg létesült. A HÉV végállomása addig a Keleti pu. Kerepesi úti oldalán volt!

Tilio 2011.04.17. 14:08:18

Én a szomszéd kerületben lakom, de itt a kerület helytörténete már szinte teljes egészében fel van dolgozva. Zuglóhoz ezt a részt (Alsórákos) utólag vágták hozzá, ezért hívják magukat a füredi úti panellakók vígan "zuglóiaknak.

miigaz 2011.04.17. 14:21:01

Ez a kép a Bolgárkertész Nagy Lajos sarkán álló házból készülhetett. Érdekes a Taxi droszt már akkor is ott volt.

prosequor · http://www.vallalkozas-okosan.blog.hu 2011.04.17. 14:48:06

Mennyire más volt... Se Sugár, se Árkád...

2011.04.17. 15:10:05

@Tilio: Úgy van! Én sokat bicikliztem arrafelé gyerekkoromban. A Mexikói útról nagy kaland volt a környékre eljutni biciklizgetni és úgy emlékszem, h a téren túl még dimbesdombos, bombatölcséres terepen bringáztam úgy 8-10 évesen egy csepelbringán amit csak állva tudtam hajtani, mert a seggem nem érte föl az ülést.
A Nagy Lajos király útjának a rákospatak felé eső része is igencsak máshogy nézett még ki arrafelé. A lakótelep helyéről, a Füredi útról meg a Vezér útról nem is beszélve. Azokról is kéne kép.

Tyler.Durden 2011.04.18. 12:51:46

50 éve nem si volt IKEA?

bldo 2011.04.18. 13:04:26

@Tyler.Durden: De volt. Csak nem Magyarországon.

kis59 2011.04.18. 13:47:55

Bizony, a 70-es évek, 67-68-ban jártam ott először, akkor még nem volt buszvégállomás.
A tér egyébként már vagy 20 éve megérdemelt volna egy felüljárót.

kelemenjanos 2011.04.18. 17:41:36

Sajna, de igaz: A kép a metró megnyitását követően alakult "ilyenné", addig - ha nem is kukorica-tábla- de gazos grund volt, éppen a Füredi út körüli mélyedéssel!
Én márcsak tudom: 1962-től ott laktam és lakom!!

gyu46 2011.04.25. 16:35:33

A 60-as évek elején csak a 68-as villamos végállomása volt itt.A képen látható buszvégállomás
helyén burgonyaföld volt.A 13-as villamost az FMV dolgozóival, KISz tagjaival társadalmi munkával építettük!A 13-as az Árkád helyén fordult meg,és ment vissza kőbánya felé! Nagy változást csak a HÉV- Metro idehozatala jelentette! A kép készítésének helye a mai szökőkut mögötti házak! Ezek már 1956 körül átadásra kerültek!

gyu46 2011.04.25. 16:41:31

@Tilio: A 62-es villamos a Füredi úton 1 vágányon járt! A vezetők adták át egymásnak a kulcsos botot!

ügyelő 2011.04.30. 16:36:38

@gyu46: az a 64-es volt, a Fogarasi útnál volt a kitérője. A 62-es 1964-től Máv telep és az Örs között járt.

Bandibacsi34 2011.05.27. 22:44:06

Na ja. De azert tobb cuccost is ide lehetett volna tenni, nem csak az 1960 as eveket...

A loversenypalyat, ami a Metro mogott van,a 2ik vilaghaboruban felszallopalyanak hasznaltak.

A Fimommechanikai muvek egy "titkos"fegyvergyar volt, azert kemmuholdoltak az amerikaiak.

retronom.hu/node/1507

EGy ruszi exkatonacsalad sarja is csinalt egy rakas fotot (itt egy rakas ruszki tiszt is lakott).
ugv.hotmail.ru/photos01/index_phot1.htm

Itt az Arkad..
www.egikamera.hu/gallery/51-1-0.html

Az Arkad helyen eszerint erdo volt az 1960-70 es evekben, majd lakotelep epult kore, ami ma is megvan. Itt autoparrkolo volt, majd 1990 tol MDF piac az Arkad epiteseig. A 13 as villamos itt futott korbe, ez ment Kobanyara, es az Arkad helyen volt a Buszpalyaudvar. Allitolag Brezsnyev elvtars is jart itt a Metro avatasanal.
Amikor felepitettek az Arkadot osszekotottek a 62 es es a 13 as villamos palyajat, es a 3 as villamost ide tettek. Ekkortol lettek a Kombinok.
belegondoltal.blog.hu/2010/06/04/pesti_vagy_nem_pesti_ez_itt_a_kerdes

www.google.co.uk/search?um=1&hl=en&biw=1262&bih=635&tbm=isch&aq=f&aqi=&oq=&q=%C3%B6rs%20vez%C3%A9r%20t%C3%A9r
süti beállítások módosítása