Budapest Anno

Töredékek Budapest múltjából 1 fényképpel, 1 percben, minden nap.

Címkék

1956 (16) 20 as évek (7) 30 as évek (10) 40 es évek (4) 50 es évek (8) 60 as évek (9) 70 es évek (8) 80 as évek (2) adria hajózási rt (1) alagút (1) állatkert (3) andrássy út (8) angol part (1) anker palota (1) arany jános (1) árpád híd (1) astoria (1) balettintézet (1) baross gábor (2) bartók béla út (1) batthyány tér (2) békásmegyer (1) bkv (1) blaha lujza ter (1) blaha lujza tér (1) blogajánló (1) boráros tér (1) budai skála (1) budai vár (3) budapest sportcsarnok (1) citadella (1) clark ádám tér (2) csillebérc (1) danubius kút (1) deák tér (2) déli pályaudvar (3) dísz tér (3) drechsler palota (1) duna part (5) elevátor (1) első magyar általános biztosító társaság (1) emke kávéház (1) erzsébet híd (2) fehérvári út (1) ferdinánd híd (1) festetics palota (1) filatori gát (1) fogaskerekű vasút (1) földtani intézet (1) fővámház (1) fővám tér (1) gellért hegy (2) gellért szálló (1) haditengerészeti emlékmű (1) hajógyári sziget (1) hév (3) holocaust (1) honvéd főparancsnokság (1) honvéd szobor (1) hősök tere (5) ifipark (1) igazságügyi palota (1) iparművészeti múzeum (1) józsefvárosi pályaudvar (1) józsef központ (1) józsef nádor tér (1) kálvin tér (2) karácsonyi palota (1) keleti pályaudvar (1) kiskörút (3) kodály körönd (1) kossuth híd (2) kossuth tér (2) közlekedés (1) központi vásárcsarnok (1) közraktárak (1) közvágóhíd (2) krisztinaváros (1) lágymányos (1) lágymányosi tó (1) lánchíd (2) libegő (1) lipótmező (1) lóvasút (1) lövölde tér (1) ludovika akadémia (1) magyar tudományos akadémia (1) május 1 (1) margitsziget (1) margit híd (2) mária terézia laktanya (1) máv nyugdíjintézet (1) mentőszékház (1) metró (3) millenniumi kiállítás (1) móricz zsigmond körtér (1) moszkva tér (1) műcsarnok (2) műegyetem (1) műjégpálya (1) nagykörút (8) nagyszikla (1) nemzeti múzeum (1) nemzeti színház (1) néprajzi múzeum (1) népstadion (2) new york palota (1) nyugati pályaudvar (3) óbuda (1) óbudai gázgyár (1) oktogon (1) operaház (2) opni (1) országház (1) örs vezér tere (2) osztapenko (1) parlament (3) pécs (1) pesti vigadó (1) petőfi híd (3) podmaniczky utca (1) postapalota (1) puskás ferenc (1) siesta szanatórium (1) sváb hegy (1) szabadság tér (3) századelő (59) széchenyi fürdő (1) szent gellért tér (3) szent istván bazilika (1) szépművészeti múzeum (1) sziklakápolna (1) tabán (1) tegnapi újság (16) teréz központ (1) tőzsdepalota (1) trianon szoborcsoport (1) trolibusz (1) úttörővasút (1) vajdahunyad vára (1) várkert bazár (2) városliget (9) vérmező (1) vidámpark (2) vígadó tér (1) vígszínház (1) villamos (14) víztorony (1) zeppelin (1) zsidó gettó (1)

A Filatorigátnál található teherpályaudvar és HÉV megálló a 70-es években

2011.04.21. 09:00 tomikgb

A Szentendrei HÉV Budapest legforgalmasabb elővárosi vasútvonala. A Budapesti Közúti Vaspálya Társaság által épített szentendrei helyiérdekű vasútvonal budai végállomása üzemének első éveiben az azóta felszámolt Filatorigát állomás volt. A Filatorigát állomástól Szentendréig tartó 16,3 km hosszú vasútvonalat 1888. augusztus 17-én nyitották meg. Az 1980-as évek elején a kis sugarú ívekből álló Bogdáni úti pályaszakasz kiváltására nyomvonal-korrekciót végeztek. A nagy sugarú, hosszú ívekkel kialakított új nyomvonalon létesítették a mai Filatorigát megállóhelyet. Az egykori Filatorigát állomást az új nyomvonal elkerülte és ekkortól már csak üzemi-, illetve teherpályaudvarként szolgált egészen az 1990-es években történt megszüntetéséig. A hajdani állomás területén barkácsáruház épült, de a régi felvételi épület a mai napig áll.

 

14 komment

Címkék: hév 70 es évek filatori gát

A bejegyzés trackback címe:

https://budapest-anno.blog.hu/api/trackback/id/tr782825819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madarbandi 2011.04.21. 10:01:38

vajon ez honnan lett fotózva? Imádom ezt a blogot, és ez az első, amikor nem is merem fel a területet még a leírás alapján sem. Segítsetek! :)

aeidennis 2011.04.21. 10:15:35

Ez a blog kicsit olyan, mint a Kossuth rádió: órát lehetne állítani hozzá. :) 9:00

Nagyon nagy kedvencem a hasonló nevű képeskönyv.

mesz86 2011.04.21. 11:30:49

Szép összeállítás. Bár azért illene megjelölni a forrást, ha már szó szerint átvesztek mondatokat.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2011.04.21. 13:35:21

Csipázom a blogot! Honnan vannak a forrásaid, nekem is jól jöhetnének :-)

tomikgb 2011.04.22. 20:37:52

A forrás nagyrészt a Wikipédia, a képek pedig különböző helyekről vannak összevadászva, egy nagy részük pedig az FSZEK - Budapest Gyűjteményből való.

Tematikus gyűjtőblog...

Sinclair 2011.04.30. 15:21:17

Bocs, de ez a Szentendrei út Bogdáni utca sarok.
Maga a Bogdáni utca volt a Hév akkori útvonala, az utca csak a Hév átkerülése után maradt síntelen szakasz helyén. Bogdáni utca végénél látszik, ahol találkozik az utca a sínekkel, hogy a kerítés le van kerekítve, mert ott haladt mellette a vonal.
Aztán feljebb a Szentendreivel párhuzamos placc a Bogdánitól északra, volt a vágányok helye. Ott van a felvételi épület is, meg az trafó állmás is az áruház mellett.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.30. 23:12:10

@Sinclair:

A kép jobb szélén a felüljáró nem illik a Bogdáni-Szentendrei sarokra.

Sinclair 2011.05.01. 08:58:37

Jó meglátás, de az egy ideiglenes felüljáró volt, hogy ne szintbeli kereszteződés legyen a hév és a közúti forgalom közt, addig míg el nem készül a szentendrei úti szélesítéssel együtt az új felüljáró, az új hév nyomvonallal.
<a href=”http://hampage.hu/kozlekedes/sinek12/bogdan.jpg”>Itt</a> egy kép szinte ugyanonnan, ahol a fenti kép is készült, csak már a nyomvonal áthelyezése után.
Bogdáni, Szentendrei utca sarok, egy 15(16?)emeletes magasház.
A képet egyébként <a href="http://hampage.hu/kozlekedes/5-os/index.html">innen</a> loptam

Sinclair 2011.05.01. 09:02:57

na ez nem jött össze. Egy linkelési gyorstalpalót elfogadnék :)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.05.01. 15:06:29

@Sinclair:

Meg tudtam nézni és neked lesz igazad.

Linkelni úgy, hogy az oldal címsorából az oldal címét kijelölöd, jobb gomb másolás, a kommented szövege, beillesztés. Arraq ügyelj, hogy a belillesztett link előtt és mögött is legyen egy szóköz.

AmerigoMacellaio 2011.05.11. 01:47:13

Akadt érdekesség a terület későbbi sorsával kapcsolatban:

nol.hu/archivum/archiv-499166

provata 2012.01.22. 11:55:23

A 15 emeletes házból lett fényképezve. A kozepen allo epuletegyuttes reszben megmaradt, bal oldalan talalható a Baumax aruhaz, jobb oldalan a mai szentendrei ut. Az epuletek oldalaban talalhato egy kis henger alaku lőrés. 83-ban koltoztunk oda es akkor mar alig hasznaltak a palyaudvart, egy piszkos elhagyott telep volt. A kaszasdulo hev-allomas mellett haladt el egy odavezeto sinpar amin ritkan megjelent egy regi tehervonat. Egyebkent itt volt az aranypatak regi medre. 2003 ban folytak asatasok a feluljaro alatt ahol egy hidat astak ki.
süti beállítások módosítása